0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

هر آنچه باید در مورد اخذ کد اقتصادی در سال جدید بدانید

دسته بندی ها : آموزش 1 اسفند 1400 آی بورس 1537 بازدید
کد اقتصادی

دولت به منظور نظارت و حمایت از فعالیت های اقتصادی و بازرگانی اشخاص حقیقی و حقوقی، فعالان اقتصادی را ملزم می کند جهت ارائه پرونده دارایی و اخذ کد اقتصادی به اداره دارایی منطقه مراجعه کنند، این کد دوازده رقمی منحصر به فرد است.

دارنده کد اقتصادی برای احراز هویت شخصی و ملی تولیدکننده بازرگانی باید شماره تعیین شده را در فاکتورهای فروش خود وارد کند تا از هرگونه کلاهبرداری، فعالیت غیرمجاز، سوء استفاده یا درخواست اجاره جلوگیری شود. همچنین سازمان امور مالیاتی بر اساس کد مشخص درج شده در صورتحساب ها، میزان سود شرکت ها را به صورت دقیق محاسبه و میزان مالیات را تعیین می کند.

انواع کد اقتصادی

کد اقتصادی به دو صورت حقیقی و حقوقی می باشد.

کد اقتصادی اشخاص حقيقی برای افرادی كه به صورت انفرادی فعالیت دارند صادر می شود.
کد اقتصادی اشخاص حقوقی برای شرکت ها و سازمان ها می باشد.

کاربرد های اخذ کد اقتصادی

  • عقد قراردادهای مهم تجاری و کاری با سازمان ها و ادارات
  • گرفتن کارت بازرگانی
  • اعتبار و گرید شرکت خود را بالا میبرید
  • شرکت در مناقصات و مزایده ها
  • تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی

چه کسانی باید کد اقتصادی بگیرند؟

کلیه اشخاص حقوقی که به تولید و توزیع هر نوع کالا، تولید و مونتاژ و همچنین خدمات خدماتی اشتغال دارند.

کلیه اشخاص حقیقی که به تولید و توزیع هر نوع کالا و تولید و مونتاژ و همچنین خدمات خدماتی اشتغال دارند و دارای پروانه کسب از مراجع ذیربط یا دارای محل فعالیت می باشند.

کلیه اشخاص مشمول بندهای 1-2-4 ماده 2 قانون مالیاتهای مستقیم 5 اسفند 95.

تبصره 1: شعب یا دفاتر اشخاص مذکور در بندهای 3 و 1 الف این دستورالعمل در تهران و شهرستان‌ها موظفند حسب مورد از قانون اقتصادی وزارت، مؤسسات و دستگاه‌ها استفاده کنند.

تبصره 2: جواز کسب از مراجع ذیربط عبارت است از کلیه پروانه کسب صادره از اتاق صنایع، معادن و بازرگانی، اصناف خورشید، وزارتخانه ها و سایر مراجع ذیربط.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کد اقتصادی حقوقی

تهیه و تکمیل مدارک اشخاص حقوقی (تهیه کپی ادارات مالیاتی) و مهر شرکت

استعلام واحد املاک در شهر خود برای ارسال پرونده مالیاتی اجاره پاسخ دهید (باید از ارسال پرونده استعلام بگیرید)

اصل آگهی های ثبت نام، عکس و مدارک شرکت شامل پیش بینی تغییرات، شرکت، اساسنامه، شرکت نامه، فرم درخواست، اظهارنامه شرکت سهامی خاص و فرم درخواست بنیاد (یک سری کپی)

اصل و کپی کلیه روزنامه های تاسیس شده و تغییرات روزنامه

اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه امضاکنندگان و اعضاء مجاز (یا برابر اصل)

اصل و کپی سند مالکیت در صورتی که یکی از امضاکنندگان مالک محل قانونی یا قرارداد اجاره یا اجاره نامه محضری شرکت با کد رهگیری و هولوگرام به نام شرکت باشد (یک سری نسخه)

اصل و کپی قبض آب، برق و تلفن برای سایت شرکت

گواهی امضا برای امضاء کنندگان مجاز شخص حقوقی (گواهی امضاء باید از دفتر اسناد رسمی اخذ شود) و به نام سازمان امور مالیاتی منطقه مربوطه.

نکته: برای اخذ کد اقتصادی، قرارداد اجاره باید به نام شرکت و به نام شخص مورد قبول نمی باشد.

مدارم مورد نیاز اخذ کد اقتصادی حقیقی

  1. درخواست کتبی از طرف شخص
  2. فتوکپی کلیه صفحات مدارک هویتی.
  3. سه قطعه عکس 2*3 متقاضی (3 عدد).
  4. رونوشت پروانه تجارت.
  5. تکمیل فرم اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی.
  6. کپی کارت اقتصادی قبلی یا فیش کامپیوتری.
  7. پرداخت مبلغ 10000 ریال و ارائه فیش پرداختی.

تمامی موارد را سعی کردیم که به ساده ترین شکل ممکن برای شمکا توضیح دهیم و مسیر و مدارک و مراحلی که برای گرفتن کد اقتصادی که برای خیلی از اقدامات شما بصورت قانونی مورد نیاز است ذکر شد.

اگر برای شما ابهام یا سوالی هست برای ارتباط مستقیم با کارشناسان ثبت بینش میتوانید با شماره تماس ۴۴۳۷۸۰۲۱ و یا ۸۸۱۷۷۷۲۹ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان اخذ کد اقتصادی و امور مالیاتی استفاده نمایید.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :