0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

انواع روشهای تحلیل سهام در بورس

دسته بندی ها : آموزش, اصول سرمایه گذاری در بورس 19 مهر 1399 آی بورس 6161 بازدید

یکی از اصول اولیه سرمایه گذاری در بازار بورس و سایر بازار های موازی، تحلیل و افزایش آگاهی ست. در این بخش از آموزش بورس به انواع روش های تحلیلی بازار بورس خواهیم پرداخت.یکی از عناوین مهم، روان شناسی بازار است که به ما کمک میکند درک بهتر و دقیق تری از رفتار و اتفاقات بازار داشته باشیم.

انواع تحلیل

تحلیل بنیادی یا فاندامنتال و تحلیل تکنیکال جزء تحلیل هایی ست که باید هر معامله گر بداند و بر آنها مسلط باشد. استراتژی هر معامله گربراساس دیدگاهش کمک میکند که میزان تاثیر گذاری هر تحلیل در پیش بینی و تصمیم گیری هایش مشخص شود.

روانشناسی بازار

در ابتدا هر شخص که وارد بازار سرمایه میشود باید به روانشناسی بازار برسد و یک سری از معیار ها و اتفاقاتی که انتخاب سهام خوب یا بد تاثیر گذار هستند را شناسایی کند. مثلا حجم نقدینگی که وارد سهم شده و یا از آن سهم خارج شده، یا تشخص سهام برتر و یا شناخت مزایای شرکت از لیست سهام داران اصلی و…

تحلیل تکنیکال

بعد از روانشناسی بازار تحلیل تکنیکال پیرامون تغییرات قیمتی سهم در بازه زمان انجام می شود. با بررسی تغییرات قیمت در گذشته می توان آینده رو پیش بینی کرد. دقت داشته باشید که تنها میتوان آینده را پیش بیش بینی کرد و عدم قطعیت در پیش بینی همچنان وجود دارد.

تحلیل بنیادی

روش سومی که در تحلیل ها میتونیم استفاده کنیم تحلیل بنیادی است. تحلیل بنیادی به وضعیت و صورت های مالی، عملکرد و میزان تولید و فروش، نسبت های مالی و اطلاعاتی که با استفاده از آن می توانیم آینده شرکت را پیش بینی و بررسی کرد، می پردازد.
استراتژی معاملاتی همچون ترازویی عمل میکند که میزان تاثیر تحلیل های انجام شده را در تصمیم گیری برای خرید و یا فروش یک سهم را نشان میدهد.در استراتژی معاملاتی ما تاثیر تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی را با توجه به دید سرمایه گذاری مشخص میکنیم.

 

 

سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت

برای مثال معامله گرانی که هدف سرمایه گذاری بلند مدت دارند ابتدا می بایست تحلیل بنیادی و بعد روانشناسی بازار و در صورت مورد تایید بودن این دو مورد بوسیله تحلیل تکنیکال نقاط ورود و خروج را سهام مورد نظر را مشخص می کنند. اما معامله گرانی که با هدف کوتاه مدت قصد سرمایه گذاری دارند ابتدا توسط تحلیل تکنیکال سهام خوب را شناسایی و بعد با روانشناسی بازار موارد مهم و تاثیر گذار را بررسی و در صورت مورد تایید بودن این دو مورد تحلیل بنیادی را بررسی میکنند و از وضعیت شرکت مطلع می شوند.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :