0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

اصول اولیه ایجاد سبد سهام در بورس

دسته بندی ها : آموزش, اصول سرمایه گذاری در بورس 13 مهر 1399 آی بورس 3037 بازدید

اگر قصد سرمایه گزاری دارید می بایست سرمایه خود را بین بازار های مختلف تقسیم بندی کنید. این سرمایه گزاری می تواند براساس ریسک و میزان بازدهی بازار های مختلف متفاوت باشد. اما سرمایه گزاری در بورس هم نیاز به داشتن یک استراتژی است. گروه ها و صنایع مختلفی در بازار وجود دارند که تشکیل سبد سهام می تواند با توجه به چشم انداز صنعت مورد نظر، ریسک و بازدهی که آن صنعت باشد.
ایچاد سبد سهام دارای مزیت هایی ست.

  1. مزیت اول پایبندی به استراتژی معاملاتی است. شما وقتی به یک استراتژی در جهت معاملات خود در بازار بورس می‌رسید سبد سهام می‌تواند کمک بسیار زیادی کند تا به استراتژی خود پایبند باشید و برخلاف آن رفتار نکنید. در نتیجه بدون هیچگونه هیجانی معاملات خود را انجام می‌دهید و یک سبد سهام کم ریسک متشکل از سهام های بنیادی برای خود ایجاد می‌کنید.
  2. مزیت دوم کاهش ریسک معاملاتی است. سبد سهام با توجه به بتا های مختلفی که در سبد سهام شما قرار دارد ریسک معاملات شما را به شدت کاهش می‌دهد. با این کار ریسک سرمایه گذاری در بورس کاهش یافته و در بلند مدت به سود دست پیدا می‌کنید.
  3. مزیت سوم اثربخشی تجزیه و تحلیل تکنیکال و بنیادی است. وقتی شما سبد سهام با دیدهای سرمایه گذاری متفاوت داشته باشید یقینا تجزیه و تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی روی انتخاب سهام شما و سهامی که قرار است در سبد سهام شما وجود داشته باشد تاثیر بسیاری دارد و این تقسیم بندی به دیدگاه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، می‌تواند باعث اثربخشی هر کدام از تحلیل ها شود.
  4. مزیت چهارم کسب حداکثر سود با حفظ ریسک بهینه است بسیاری از سرمایه گذاران در بازار سرمایه به دنبال دستیابی به سود بیشتری نسبت به بقیه هستند.

ایجاد سبد سهام

به این موضوع توجه داشته باشید که حفظ ریسک بهینه یعنی ریسک پذیری در حد معقول می‌تواند از میزان زیان افراد در بازار سرمایه تا حد بسیار زیادی بکاهد.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :