0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

به کار بردن سرمایه مازاد در بورس

دسته بندی ها : آموزش, اصول سرمایه گذاری در بورس, بلاگ 12 شهریور 1399 زهرا جعفرزاده 3391 بازدید

برای شروع سرمایه گذاری باید با سرمایه اندکی وارد شد و پس از صرف چند ماه برای آموزش و رسیدن به مهارت نسبی، کم کم سرمایه را افزایش داد. حتی افراد حرفه ای در بازار بورس توصیه نمی‌کنند که تمام دارایی و سرمایه خودمان را در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم.

بعضی از افراد با قرض گرفتن و یا دریافت وام بانکی وارد بازار سرمایه گذاری بورس می شوند این کار کاملا اشتباه است چون سرمایه گذاری در بورس ریسک بالایی دارد و احتمال از دست رفتن تمام و یا بخشی از سرمایه وجود دارد.

 

 

 

ما مجاز به سرمایه گذاری با میزان سرمایه ای هستیم که در صورت کاسته شدن از آن (یا حتی از دست رفتن کل سرمایه) زندگی شخصی ما دچار بحران نشود.

باید به سه نکته مهم در مورد سرمایه گذاری با سرمایه مازاد در بورس توجه کنید:

نکته اول: سرمایه ای که شما وارد بازار می‌کنید و با آن به خرید و فروش سهام می‌پردازید، نباید سرمایه ای باشد که زندگی شما به آن وابسته باشد و ضرر و زیان در آن سرمایه گذاری بتواند زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. در این صورت بار روانی و اضطراب شما کم و نگاه سرمایه گذاری تان بلند مدت خواهد شد، زیرا به خاطر دارید برای مدتی به سرمایه خود دسترسی نداشته و این مسئله ضربه ای به زندگی شما وارد نمی‌کند. کاهش اضطراب‌ موضوع بسیار مهمی است که اثرات آن در معاملات افراد و سیستم معاملاتی آنها خودش را نشان دهد و باعث عدم به وجود آمدن معاملات هیجانی می‌شود.

نکته دوم: عدم بدهکاری یا قرض کردن برای سرمایه گذاری است. برای سرمایه گذاری اعتبار یا پولی را از کسی قرض نکنید که آن را در بازار سرمایه به سهام تبدیل کنید، زیرا در هر صورت مقروض شدن به دیگران فشار عصبی خاص خود را وارد می‌کند و احتمال ورشکستگی شما را افزایش می‌دهد و از طرفی این سرمایه وارد شده اگر سرمایه خودتان باشد، می‌دانید که سرمایه گذاری واقعی و بلند مدت انجام می‌دهید. در این صورت حتی اگر با بخشی از سرمایه خود نوسانگیری کنید دچار استرس و اضطراب‌های ناشی از آن نمی‌شوید اما در غیر اینصورت این استرس‌ها در معاملات شما تاثیرگذار بوده و باعث می‌شود برخلاف استراتژی معاملاتی خود عمل کنید و ریسک سرمایه گذاری خود در بورس را بالا ببرید و دچار ضرر و زیان در معاملات خود شوید.

نکته سوم: غلبه منطق بر احساس یا همان کنترل احساسات و هیجانات است که اگر شما با سرمایه مازاد خود وارد بازار شوید، کاهش اضطراب و عدم بدهکاری به دیگران باعث غلبه منطق بر احساسات شما خواهد شد. این موضوع مهمی است و باعث می‌شود تصمیمات صحیحی در معاملات بگیرید و بر هیجانات فائق آیید و شرایط را درست و صحیح تحلیل و ارزیابی کنید و بر اساس آن خرید و فروش خود در بازار بورس را انجام دهید. در نتیجه بدون هیچگونه هیجانی براساس استراتژی معاملاتی خود و تحلیلی که انجام دادید سرمایه گذاری می‌کنید و به بازدهی های مطلوبی در بازار سرمایه می‌رسید.

 

سرمایه مازاد

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

  1. مهدی گفته :
    23:10 1399/07/07

    خیلی خوب بود
    موفق باشید

    • آی بورس گفته :
      09:52 1399/07/08

      سلام دوست عزیز
      ممنون که آی بورس رو انتخاب کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :